Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

רכב חשמלי

מכונית חשמלית היא רכב שמשתמש במנוע חשמלי אחד או יותר כדי להניע את הגלגלים.

המכוניות החשמליות המעשיות הראשונות יוצרו ב-1884. המונח "מכונית חשמלית" מתייחס או למכונית המונעת באמצעות סוללות כולה, הפועלת רק על חשמל מסוללה ו/או משקע חשמל, או למכוניות היברידיות, המשתמשות הן בחשמל והן בבנזין.
הפיתוח של מכוניות חשמליות הוא לא רק על הרכב עצמו אלא גם על התשתית הדרושה כדי לתמוך בהן. העלות לבניית תחנת טעינה לרכב חשמלי הוערכה בכל מקום בין 150,000 ל-500,000 דולר. על מנת שעמדת טעינה תהיה רווחית היא זקוקה למינימום 20-25 לקוחות ביום. ישנן דרכים רבות שבהן ממשלות יכולות לעזור להגביר את הביקוש למכוניות חשמליות. דרך אחת היא על ידי מתן תמריצים כגון זיכוי מס או סובסידיות למי שרוכש רכב חשמלי. דרך נוספת היא לקבוע שכל ציי התחבורה הממשלתיים והפרטיים ישתמשו רק בכלי רכב אפס פליטות עד 2030.

מכונית חשמלית היא רכב המשתמש במנוע חשמלי אחד או יותר להנעה.

מכוניות חשמליות נקראות גם רכבים חשמליים, רכבים חשמליים נטענים, רכבים חשמליים לחלוטין, או רכבים חשמליים טהורים. הייצור המעשי הראשון של רכב מונע חשמלי החל בשנת 1884 עם המצאת הצורה הגסה הראשונה של המכונית החשמלית. הוא תוכנן על ידי תומס פרקר ונבנה על ידי סילבסטר רופר. הוא הופעל על ידי סוללת חומצת עופרת והיה לו טווח של כ-20 מיילים (32 ק"מ). במשך עשורים רבים, לא היה ברור אם יהיה מספיק ביקוש למכוניות מונעות חשמליות כדי להצדיק את עלותן. אמברגו הנפט של 1973 גרם למחסור בבנזין ולתורים ארוכים בתחנות תדלוק ברחבי ארצות הברית; כתוצאה מכך, נהגים אמריקאים הפכו פתוחים לרעיון של
מכוניות חשמליות הופכות פופולריות יותר ככל שהעולם מתקדם לעבר עתיד בר-קיימא יותר. הסיבה לכך היא שהם מופעלים באמצעות סוללות ואינם פולטים פליטת פחמן. יש להם גם עלות ייצור נמוכה בהרבה מאשר סוגים אחרים של רכבים חשמליים.

המכונית החשמלית היא רכב המונע על ידי חשמל.

הוא אינו משתמש בבנזין או בגז להפעלתו ואין לו צינור פליטה המשחרר אדים מזיקים לאטמוספירה. מכוניות חשמליות הופכות פופולריות כי הן טובות לאיכות הסביבה, הן לא מזהמות, והן זולות יותר לתחזוקה. הם גם מציעים נסיעה חלקה יותר והאצה טובה יותר ממכוניות מסורתיות.
המכונית החשמלית היא רכב הפועל על חשמל. אין לו מנוע בנזין ובמקום זה החשמל מאוחסן בסוללות. המכונית החשמלית הראשונה הומצאה ב-1837 והמכונית החשמלית המעשית הראשונה הומצאה ב-1884. הצגת המכונית החשמלית הגיעה לאחר המצאת הסוללה הנטענת, שאפשרה גם להתניע מכוניות מבלי לסובב אותן ביד. הצגת הטכנולוגיה החדשה הזו הביאה לעלייה בעניין במכוניות אלו, כאשר למעלה מ-100 דגמים הוצגו לשוק עד 1912. מכוניות חשמליות עדיין לא מאוד פופולריות כי יש להן טווח מוגבל לפני שצריך להטעין אותן מחדש, אבל יש כמה חברות שעובדות על שיפור הבעיה הזו, כך שאולי נראה עוד אנשים יקנו אותן בקרוב.
electricvehicle.co.il

Electric vehicle charging

תוכן המאמר

מאמרים נוספים במערכת

לבית

גבס בעיצוב פנים: מגמות והשראה

גבס התגלה כחומר רב תכליתי ואופנתי בתחום עיצוב הפנים. מאמר זה מתעמק בשימוש בגבס בעיצוב פנים, בוחן מגמות עדכניות, רעיונות עיצוביים מעוררי השראה ויתרונותיו. הקוראים